Predmet ponúka vedomosti v dynamicky sa rozvíjajúcej oblasti spracovania a prezentácie velkých vizuálnych dát kultúrneho dedicstva. Absolventky-ti sa oboznámia s bezkontaktným skenovaním (Cruse), pravidlami a metódami efektívnej autorskej práce a najmodernejšími technológiami podla odporúcaní ACM Computing Curriculum. Projekty na popremýšlanie
WHC EU SK TLK Minerva 10
Vedomosti sa hodnotia na dvoch písomných testoch (midterm na prednáške v 7. tyzdni, 40 minut=bodov, final po poslednej prednáške, 60). Na absolvovanie predmetu treba nadpolovicu bodov na oboch testoch. Know-how možno využit aj v bakalárkach, zatial 4, ukázatelné na prstoch za pár sekúnd... hviezdy, hudba, dva "rovnaké" obrázky, 3D.
Podpora poznamok 2023: No. 1-4, 6 No. 5 Web Writing Tabule VDAK 1-6 VisualDataScience@CU PDF
Online normy-metodika-vyznam-vyskum: Hora svetla //mid 2023 VisualDataScience, video 90 min 30/3/22 Model vtipu, video 50 min Zaujimave prezentacie, video 95 min
Ritual Europeana pdf mp4 69 min
RUZICKY, E. et al. 1995. Pocitacova grafika a spracovanie obrazu. Kap. 1, 15-20.
ŽÁRA, J. 2000. VRML-97...
Mpeg4 fast MPEG portal
PREMO Sedris
CIDOC CRM, CZ fast CIDOC CRM
EUROPEANA Data Model X3D @ Web3D
NATALE, M. T. et al. 2012. Handbook on virtual exhibitions and virtual performances.
CAFFO, R. et al. 2008. Handbook on cultural web user interaction.
BOHUMELOVÁ, M. et al. 2015. Rituál múzea v digitálnom veku. CRUSE research: BERGER-HALADOVÁ, Z. et al. 2023. LRFB?LLa...
BOHDAL, R. 2020. Zariadenia pre rozšírenú a virtuálnu realitu
3D modely ELIAS, P. et al. 2003. Bakhtinian Understanding to Web Graphics Gygli_The_Interestingness...
FERKO, A. et al. Virtualny svet 2012
BERNERS-LEE, T. et al. 2001. The Semantic Web. Scientific American, May 2001.
CityGML
COLLADA
FERKO, A. et al. 2011. Schola Ludus, Serious Games and Measurement of Interestingness
FERKO, A. 2012. Vyznam virtualneho muzea
RHYNE, M.T. 1999. A Commentary on GeoVRML
Appraisal theory
Rhetoric
PrezentacieVdak2022:
Welcome 16/2 virtBrat 16/2, 55 min
Entymeme 23/2
UX 30/2
MMobjekt 2/3
XXX 9/3
xx 16/3
Entymeme 23/3
SarajevoCGMI/Storytelling: StoryEtc.
RhetoricsEtc.
Tréning na postupné tvorivé sebazdokonalenie v jazykoch digitálneho kultúrneho dedicstva. Špecifikujte každý den co najpodrobnejšie jednu Vám co najzaujímavejšiu vec, službu, komunikát, aplikáciu VR/AR/MR (ciel, požiadavky, kontextový diagram, obmedzenia, príklady použitia, aplikácie, cielové skupiny, architektúra, sémantika, metaforika, analógie, finty, triky, nápady...) Neúspech premente (Altshuller 22/40) na rozšírenie svojho kultúrneho kapitálu (nový pojem, iný postup, nebývalá otázka...).